Що робити, якщо страхова компанія затягує з виплатами

07 липня 2021

Надзвичайні події практично завжди виникають несвоєчасно й несподівано. Уникнути цього досить складно. Стихійні лиха, ДТП, випадкові травми — усе приносить проблеми. Щоб скоротити збитки, заведено звертатися до страхових компаній. Вони забезпечують людині впевненість у завтрашньому дні та знижують рівень тривожності. Але що робити, якщо страхова компанія затягує з виплатами? Коли відбувається неприємна ситуація, ніхто не хоче додатково зіткнутися з цією проблемою. На її рішення йдуть сили, час і гроші.

Сучасний ринок страхових послуг в Україні пропонує безліч видів полісів: КАСКО, ОСЦПВ, медичні, туристичні, майнові та ін. Захиститися можна від безлічі можливих негативних ситуацій. Головне — своєчасно й у потрібному обсязі отримати виплату. Розглянемо, як чинити, щоб страхова компанія не затягувала компенсації.

Уважно читаємо договір

Те, що здається очевидним, часто ігнорується. Саме в контракті прописані обов’язки та відповідальність сторін. Клієнт вибирає пакет послуг, до якого входить певний перелік страхових ризиків. Зазвичай, якщо договір складений коректно, у ньому вказується вичерпна інформація. Розраховувати на виплати, якщо у списку не виявиться страхової ситуації, не варто. Тому потрібно заздалегідь передбачити ймовірність виникнення певних ризиків, виділити та внести до контракту ті, які дійсно можуть завдати істотної шкоди.

Щоби страхова компанія не затягувала з виплатами, потрібно обов’язково строго дотримуватися зазначеного в договорі алгоритму дій. Підписуючи документи, клієнт також бере на себе частину зобов’язань. Це потрібно враховувати. Страхова компанія може затягувати з виплатами, скоротити їхній обсяг або зовсім відмовити в таких випадках:

  • порушення умов договору;
  • спотворення інформації про обставини події;
  • непоширення страхового випадку на подію, що сталася;
  • спроба обману, махінації;
  • призведення свідомих дій клієнта до настання страхового випадку;
  • відмова або несвоєчасна подача необхідних підтверджувальних документів, що встановлюють факт події, яка сталася, суму зазначених збитків тощо.

Щоби виключити ситуацію, коли страхова компанія затягує з виплатами, зосереджено вивчайте договір і не погоджуйтеся на свідомо невигідні для вас пункти.

Залучення незалежної експертної організації

Трапляється так, що процес компенсації уповільнюють суперечки про оцінювання суми збитку. Недобросовісні компанії можуть залучати експертів, які зацікавлені у зниженні вартості ремонту. Такі випадки частіше виникають при страхуванні автомобілів і майна. Ви можете самостійно залучити незалежну організацію для оцінювання реальної шкоди. Головне — переконатися, що вона має необхідну для проведення такої діяльності ліцензією.

Потрібно відправити результат незалежної експертизи до вашої страхової, а також додати до документа вимогу про виплату компенсації. Якщо цей захід не прискорить процес, потрібно звернутися до суду.

Написати претензію до страхової компанії

Так ви продемонструєте, що бажаєте вирішити конфлікт мирно, без залучення третіх сторін. Складаючи претензії у разі, коли страхова компанія затягує виплати, обов’язково попередьте, що наступним кроком стане звернення до суду та наглядовий орган. До претензії додайте документи, що підтверджують право на отримання компенсації. Відправляти лист рекомендується поштою, з повідомленням про вручення.

Скласти скаргу та направити до контрольних органів

Ви можете звернутися з письмовою заявою до Національного банку України. Саме цей орган виконує функції регулятора страхових компаній. Для вагомості рекомендується знайти ще клієнтів, які також зіткнулися з затягуванням виплат від страхової компанії. Якщо проблема з компенсацією виникла з автоцивілки, скаргу потрібно відправити й до МТСБУ. Вкажіть у листі обставини події, попросіть виконати перевірку дотримання законодавства, додайте копії документів, що стверджують вашу правоту.

Копію скарг рекомендується відправити до вашої страхової компанії. Це продемонструє серйозність намірів.

Подати позов до суду

Це один з останніх аргументів у випадку, коли страхова компанія затягує виплати. Вам знадобляться послуги професійного юриста. Важливо зібрати якомога більше документів, що підтверджують вашу правоту, суму збитку та ін. У разі позитивного рішення на вашу користь, усі витрати, зокрема й понесені внаслідок звернення до юриста, покриє страхова компанія.

Написання негативних відгуків, залучення регіональних ЗМІ

Страхові компанії, які затягують із виплатами, не бажають поширення відгуків, що підривають репутацію. Ви можете використовувати незалежні майданчики для написання відгуків, залишити коментар із негативною оцінкою в мапах Google тощо. Такий спосіб може допомогти з прискоренням у відшкодуванні збитку.

Вибирайте надійні страхові компанії з хорошою репутацією

Щоб уникнути затягування виплат, важливо уважно підбирати страхову. Перед укладенням договору прочитайте відгуки клієнтів, ознайомтеся з роком заснування, нагородами, фінансовими показниками, ліцензіями. Цій займе деякий час, але позбавить проблем у майбутньому.

Ви можете звернутися за послугами до страхової компанії «ТЕКОМ». Співробітники уважно вислухають ваші побажання, запропонують оптимальні та прозорі умови при оформленні договору страхування. Страхова компанія «ТЕКОМ» пропонує індивідуальні рішення за запитами клієнтів. Можна оформити медичний поліс, туристичний, КАСКО, ОСЦПВ і т. ін. ПрАТ «ТЕКОМ» — це компанія з українським капіталом і високим відсотком виплат.

Вам може бути цікаво
Наші адреси
Регіональна мережа складає 5 філій та регіональних підрозділів у країні
Одеса,
вул. Михайлівська, 44

Пн. - пт. - з 9:00 до 18:00

Перерва - з 13:00 до 14:00

Сб., нд. - вихідний

 

Київ,
04071, м.Київ, Подільський р-н, вул.Введенська, б.29/58

Пн. - пт. - з 9:00 до 18:00

Перерва - з 13:00 до 14:00

Сб., нд. - вихідний

 

Хмельницький,
29017, м.Хмельницький, вул.Свободи, буд. 20/1, приміщ. 3

Пн. - пт. - з 9:00 до 18:00

Перерва - з 13:00 до 14:00

Сб., нд. - вихідний

 

Дніпро,
49000, Дніпропетровська обл., м.Дніпро, вул.Європейська, буд. 30

Пн. - пт. - з 9:00 до 18:00

Перерва - з 13:00 до 14:00

Сб., нд. - вихідний

 

Харків,
61002, м. Харків, вул.Чернишевська, буд. 38, офіс 6

Пн. - пт. - з 9:00 до 18:00

Перерва - з 13:00 до 14:00

Сб., нд. - вихідний